טיולים מאורגנים לדרום אפריקה

חזרה לטיולים
לדרום אפריקה

ממגלה ארצות ועד תצפית על דולפינים בדרך הגנים

טיול יפה המשקיף אל האוקיינוס, ספינתו של מגלה ארצות, אומגה בין העצים. אלה רק חלק משפע האפשרויות לטיול שמציעה דרך הגנים

מאת: תמר שנקר | פורסם ב-05 בספטמבר 2016

במרחק של כ-280 קילומטר מקייפטאון נמצאת "דרך הגנים" (Garden Route), 160 קילומטר של טבע נהדר, הנמתח לחופי האוקיינוס ובו חופים ומפרצים יפים, עיירות מקסימות, מוזיאונים מעניינים שאפשר לצפות בהם בבעלי חיים ימיים או לצאת, אם חשקה נפשכם, לפעילות אתגרית. גם אנחנו יוצאים לאזור זה בטיול שלנו לדרום אפריקה. דרך הגנים מתחילה מחופי סטיל ביי (Still Bay) במערב ועד לפלטנברג ביי (Plettenberg Bay) במזרח. שם הדרך רומז לשפע הבוטני והנופי הקיים בה – יערות, הרים נישאים ועצים ענקיים, לצד חופים ובעלי חיים ימיים השוכנים באוקיינוס ההודי. מזג האוויר כאן מתון וכמעט תמיד נעים לטייל באזור. נציין כאן כמה מהמקומות המעניינים לביקור, ממערב למזרח, לטובת הבאים מכיוון קייפטאון:

מוסל ביי

ב-3 בפברואר 1488 עגן מגלה הארצות הפורטוגלי ברתולומיאו דיאש בחופי מוסל ביי (Mossel Bay) והיה לאירופאי הראשון שהגיע לדרום אפריקה. 500 שנה לאחר מכן עגנה הספינה "ברתולומיאו דיאש" שנבנתה בפורטוגל כרפליקה של ספינתו של דיאש, ה-Caravel, בחוף שבו נחת מגלה הארצות הפורטוגלי. הספינה מוצגת במוזיאון המוקדש לדיאש (diasmuseum.co.za). עוד אפשר לנצל את הביקור במוסל ביי להליכה נעימה בסנט בלייז טרייל (St. Blaize Trail‬) ולצפות לכיוון האוקיינוס הנשקף מקרבת המגדלור (Cape St Blaize Lighthouse).

ג'ורג'

ג'ורג' (George) היא העיר המרכזית בדרך הגנים. חובבי רכבות ימצאו עניין במוזיאון Outeniqua Transport Museum, שבו יוכלו להתרשם מרכבות הקיטור המוצגות בו (www.outeniquachootjoe.co.za). מהמוזיאון יוצאת רכבת נופית לכיוון ההרים (כדאי לוודא מראש). מג'ורג' אפשר לסטות מדרך הגנים ולהמשיך לקארו הקטן (Little Karoo) ולבקר במערות קאנגו.

ויילדרנס

הביקור בעיירה ויילדרנס (Wilderness), שבתיה נמצאים לצד חוף נאה, כולל נקודת תצפית על דולפינים (Dolphin Point Lookout), צפרות וטבע בפארק הלאומי ויילדרנס (Wilderness National Park), נקודת תצפית שממנה הנוף נראה כמו מפת אפריקה (Map of Africa Viewpoint). מוויילדרנס, כמו ממקומות אחרים בדרך הגנים, אפשר לצאת להפלגות לצפייה בבעלי חיים, לשיט בקאנו, לטיולי סגוויי ועוד.

נייזנה

העיר נייזנה (Knysna) נמצאת לא הרחק מלגונה יפה. נקודת תצפית טובה היא "הראשים" (The Heads), שני סלעי ענק הנמצאים בפתח הלגונה אל הים. כדאי גם לטעום ממאכלי הצדפות המזוהים עם המקום.

נייזנה
נייזנה


פלטנברג ביי

במפרץ פלטנברג (Plettenberg Bay) היפהפה יש עיירת נופש והוא גם קצה המזרחי של דרך הגנים ונקודת מוצא למקומות יפים נוספים. כך למשל אפשר אפשר להמשיך מפלטנברג ביי מזרחה, לכיוון הפארק הלאומי אדו (Addo National Park), הידוע בפילים החיים בו.

הפארק הלאומי טסיטסיקמה

הפארק הלאומי טסיטסיקמה (Tsitsikamma National Park), השוכן מצפון-מזרח למפרץ, טומן בחובו יערות, מפלים, נהרות ורצועת חוף. "העץ הגדול" (Big Tree) שגילו כ-800-600 שנה הוא אחד האתרים המזוהים עם האזור, וכך גם גשר הבאנג'י המפורסם (Bloukrans Bridge Bungy), המתנשא לגובה של 216 מטר. אפשר לקפוץ ממנו, או להסתפק בהליכה עליו. באזור זה גם פועלות כמה אומגות המציעות טיול יוצא דופן בין צמרות העצים.

נופי עמק טסיטסיקמה | צילום: Alexander Fiebrandt
נופי עמק טסיטסיקמה | צילום: Alexander Fiebrandt


אומגה בפארק הלאומי טסיטסיקמה



--------------------------------------------------------------------------
למאמרים נוספים על דרום אפריקה לחץ על הקישורים הבאים:
ארץ הזולו.
אבי האומה.
מחאת הסטודנטים.
מוזיאון מחוז שש.

15 יום מקייפטאון ודרך הגנים לשמורת קרוגר ומפלי ויקטוריה
מסע לדרום אפריקה בין אורבניזם מפותח, נופים חקלאיים, שבטים מבודדים, אזורי פרא בראשיתיים וחיות בר.


פרטים נוספים
15 יום מקייפטאון ודרך הגנים לשמורת קרוגר ומפלי ויקטוריה
ללא מועד יציאה
15 יום מקייפטאון ודרך הגנים לשמורת קרוגר ומפלי ויקטוריה