טיולים מאורגנים ליפן

חזרה לטיולים
ליפן

קומקו קימורה והזכות להצביע ביפן

הסופרג'יסטית קומקו קימורה הייתה אחת הדמויות המרכזיות במאבקן של הנשים ביפן לקבל זכות הצבעה

מאת: עינת דהאן | פורסם ב-10 בדצמבר 2016

בעמדות המפתח החזקות בעולם ניצבות היום נשים – מאנגלה מרקל קנצלרית גרמניה, דרך תרזה מיי, ראשת הממשלה הבריטית, ועכשיו גם הילרי קלינטון, המועמדת הראשונה מטעם המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית. על רקע זה עולה שוב שמן של הסופרג'יסטיות, שבלעדיהן זה לא היה קורה.
תנועת הסופרג'יזם תבעה זכות בחירה לנשים משלהי המאה ה-19. התנועה פעלה בארצות הברית ובבריטניה, אבל לא רק בהן. אחת הדמויות הבולטות מחוץ למערב שהייתה במרכזו של המאבק לקבלת זכות בחירה לנשים היא קומקו קימורה מיפן. היא פעלה להחתים נשים על עצומה התובעת זכות בחירה שוויונית, העבירה סדרה של הרצאות בנושא והייתה ממייסדותיו של מגזין נשים יפני שנקרא "אישה אמיתית חדשה". קומקו קימורה גם שהתה בארצות הברית בקרב סופרג'יסטיות אמריקאיות וספגה מרעיונותיהן, ובאוקטובר 1917 השתתפה במצעד הסופרג'יסיטיות הגדול שהתקיים בשדרה החמישית בניו יורק.
אחרי עשרות שנים של מאבק, לאחר שמלחמת העולם השנייה הסתיימה, השיגו הנשים ביפן את מטרתן וקיבלו את הזכות – שנראית היום כה בסיסית – להצביע.

--------------------------------------------------------------------------
למאמרים נוספים על יפן לחץ על הקישורים הבאים:
אדמוּת עלי השלכת בסתיו עמוקה מפרחי האביב
פריחת הדובדבן ביפן

16 יום טיול בארץ השמש העולה כולל פסטיבל מקומי
טיול אל יפן בין בירות עתיקות וחדשות, מקדשי בודהיזם, שינטו וזן, ערים מודרניות וכפרים מסורתיים - והכול על רקע פריחת הדובדבן המשכרת.


פרטים נוספים
16 יום טיול בארץ השמש העולה כולל פסטיבל מקומי
ללא מועד יציאה
16 יום טיול בארץ השמש העולה כולל פסטיבל מקומי